Thursday, June 2, 2011

confessed.

Assalamualaikum.

firstly, i've really really outdo myself this past few weeks. gila. situasi yang gila. sangat gila. ya. gila. kerap sekali perkataan gila itu keluar. haih. aku tak mahu mengeluh. aku tak mahu mengalah. tapi entah. gila. ya. gila.

gila? kau dah gila?

tidak. aku masih waras. setahu aku. cuma banyak sekali perkara gila sedang berlaku di sekeliling aku sekarang. pertama. permainan gila yang sedang dipertaruhkan. atau mungkin patut aku definisikan sebagai permainan gila yang TELAH kau pertaruhkan. ya. gila bukan. gila bila rahsia diri sendiri yang aku ceritakan pada kau, kau ceritakan semula pada orang lain. atau lebih tepat sekali kepada insan yang paling aku sayang selain keluarga aku. tetapi aku beruntung kerana insan di sekeliling aku sekarang merupakan insan-insan yang sangat rasional serta matang pemikirannya. Alhamdulillah.

siapa saudara tu?

siapa? soalan yang kau sendiri sudah tahu jawapan. kau memang gila kan? ceritakan keaiban orang lain dengan niat nak merosakkan hidup orang itu. saudara. cuba saudara senaraikan segala apa yang pernah aku lakukan terhadap saudara. lepas tu kita bandingkan dengan senarai apa yang saudara buat pada aku. aku pasti. sangat pasti yang senarai saudara tu akan nampak sangat pendek berbanding senarai aku. aku takkan serang sesiapa sekarang. aku takkan buat apa-apa tindakan bodoh yang bakal menyemarakkan lagi api kebencian kau. cuma satu. satu benda kau kena ingat. oh lebih tepat lagi satu perkara yang kau selalu sebut, KARMA.

yang kedua apa?

kedua? ahh. banyak sebenarnya. antaranya ialah diri sendiri. entahlah. aku sendiri tahu yang aku tak kenal siapa diri aku sendiri. terlalu banyak personaliti yang tercipta semata-mata untuk menutup cela yang lama. entah. terlalu banyak. sampaikan aku lupa siapa Azrie Azhar yang sebenarnya. gila bukan? ahh. entahlah. aku sendiri tiada jawapan.

dan ingat.

KARMA ya saudara.

ingat.


eh eh. lupa. INI BUKAN ENTRY EMO.

ok?