Friday, March 18, 2011

resemblence.

Assalamualaikum.

*kuis-kuis kucing sambil belai kepala beliau*

ehemm. ya kucing aku yang nama Monstahh itu memang sangat manja. dan sebab itu jugalah satu keluarga aku sangat menyayangi beliau. ahh. menyentuh topik keluarga. keluarga. satu perkataan. ada lapan (8) huruf. 4 suku kata. ke. lu. ar. ga. ya. simple. tapi siapa yang betul-betul menghayati erti perkataan yang mudah itu? siapa.

ahh. kau nak jadi cikgu ke ajar suku kata bagai.

tak. aku tak mencuba untuk mendidik sesiapa pun. aku cuma ingin tahu. apa sebenarnya keluarga bagi kau orang. bagi aku keluarga itu maksudnya meluas. banyak maknanya bagi aku. ahh. keluarga. simple. yet so meaningful.

hoi. kau takde kerja lain ke selain emo?

emo? ok. menyentuh tentang emo. kau tahu kah emo itu apa? kalau kau tak tahu. tak perlu rasanya nak labelkan aku sebagai seorang yang emo. ataupun menganggap aku sedang emo. mungkin aku hanya penat. malas. atau mungkin bosan. kau tak tahu bukan? bukan?

ermm. habis tu emo tu apa.

emo? entah. aku sendiri tak pasti. jadi, kalau kau sendiri tak tahu dan aku sendiri tak pasti. jangan sewenang-wenangnya labelkan aku sedang emo. ohya. dan jangan tanya apa keadaan aku. sebab aku takkan jawab. ahh. penat melayan pertanyaan orang sampaikan persoalan kepada diri sendiri dari diri sendiri pun tak terjawab.

penat.

aku dah penat sangat.


ya. aku memang sayangkan diri sendiri.

jangan risau.